zaterdag 30 oktober 2010

zwart schaap (slide show)

Nog een keer een poging!!
Ik wil een diavoorstelling met zwarte schapen.
Als het lu kt,; Diny bedankt.

maandag 25 oktober 2010

Ding #7

Ik heb me vandaag verder in Flickr verdiept: Flickr mashups etc.
Vooral Google Maps vond ik erg leuk.
Ik ben geboren in Amsterdam en ben gek op oude foto's uit die stad.
Dus tik een willekeurige straat in Amsterdam in en tata...!
Hartstikke leuk.
Op mijn huidige adres in Epe was geen afbeelding te vinden. Dus misschien ooit in de toekomst ga ik wat publiceren. Maar dan eerst nog veel oefenen!!
De slideshow leek me een fluitje van een cent, nou niet dus. Er kwamen alleen maar rare tekentjes.
Morgen maar weer eens aan de slag. Nu de bibliotheekbezoekers in Heerde blij maken met mijn aanwezigheid.

zondag 24 oktober 2010

#Ding 6 Flickr



Zo, dat staat erop!
Het was toch weer een heel gedoe, was gisteren begonnen (zaterdag) en kon het niet voor elkaar krijgen.
Ik denk dat ,voor mij, zaterdag niet de dag voor 23 dingen is.
Enfin, rondgesnuffeld op Flickr, prachtige fotot's bekeken.
Zelf wat foto's gedownload en gezien hoe makkelijk dat is.
Daarna wilde ik een foto op mijn blogje zetten, maar vergeet het maar, ik was totaal verkeerd bezig.
Nu met behulp van mijn echtgenoot (bedankt Gerard) en zijn logisch nadenken is het gelukt!!
Joepie.
De foto is in september in de Champagnestreek (Frankrijk ) gemaakt.
De druivenpluk was net begonnnen en we hebben onze ogen uitgekeken. Wat een activiteiten. Bussen vol plukkers, zelfs touringcars vol plukkers.
Trouwens ook heerlijke champagne gedronken.




dinsdag 19 oktober 2010

RSS #ding 4 en RSS feeds vinden #ding 5

RSS:Really simple syndication,

Nou echt niet! poeh.... simple, dacht ik zaterdag , maar vandaag ben ik er rustig voor gaan zitten.
Heb alles rustig doorgelezen, het leuke engelstalige filmpje bekeken en ben tot de constatering gekomen dat het leuk is, yes.
Ik had er nooit van gehoord en mijn omgeving ook niet.
Zelfs mijn zoon van 35 zat eerst wat bedenkelijk te kijken en zei toen dat hij er weleens van gehoord had.
Vreemd eigenlijk dat zoiets vernuftigs maar bekend is bij zo weinig mensen.
Ik ben daarna in de fout getrapt , waarvoor diverse mensen mij al gewaarschuwd hadden:
alles lezen wat je op de verschillende weblogs tegenkomt en met googlereader geexperimenteerd. 
Met het gevolg dat ik hier al uren verstijfd achter mijn computertje zit.

RSS feeds vinden is ook gebeurd, dus nog meer lezen en kijken. Hanneke Groenteman's weblog o.a. toegevoegd. Dat volgde ik altijd al, dus dit is mooi meegenomen. Verder de opdrachten gedaan.
Af en toe is het best moeilijk maar zoals ik hierboven al aangaf: het toverwoord is :RUSTIG!!
Ik ben gauw genijgd om alles snel, snel te doen, dus dit gaat wel tegen mijn gevoel in. Misschien eens een cursus yoga gaan volgen?
Enfin, het is volgens mij gelukt,  op naar stap 6                          

donderdag 14 oktober 2010

sheepinthebiep

Aan de slag met ding 1, 2 en 3.
Nog 20 dingen te gaan! Alles is nog een beetje hectisch, maar we komen er wel uit.
Juf, juf, help me.!!
In iedergeval staat dit nu op mijn eigen blog (hoop ik).
Nu de boel verlevendigen.
Margriet