"In 2012 moeten er één catalogus zijn en één gezamenlijke bibliotheekportal: mijnbibliotheek.nl. Daarop krijgen mensen hun eigen gepersonaliseerde pagina, één zoekfunctie voor álle collecties en de mogelijkheid om widgets aan te maken op bijvoorbeeld Hyves".
(Peter van Eijk)
Wat zou dat mooi zijn,!!
Door het nieuwe systeem van "Aanvragen" zijn we al een eind op de goede weg.
Als je bij de "OBA" gaat snuffelen zie je hoe overzichtelijk en duidelijk zo iets kan zijn.
Wat een verschil met 35 jaar geleden.
Toen werkte ik in de bibliotheek in Schagen en zat de catalogus in div. bakjes met kaartjes, waar een stang de boel bij elkaar hield.
(Je moet er niet aandenken dat zoiets zou vallen!)
Worldcat ook bekeken.
Niets mis mee, alleen zeer Amerikaans georiënteerd.
Bij mijn postcode en op zoek naar een luisterboek, kreeg ik als dichtstbijzijnde bibliotheek de Zeeuws Bibliotheken. Ik ken ze dichterbij.
Eerst dus maar eens mijnbibliotheek.nl afwachten, voorlopig doen wij het als bibliotheken op de Veluwe lang niet gek.
