maandag 3 januari 2011

Ding #22 Bibliotheek 2.0 en de toekomst van de bibliotheken

Als twintiger is mijn voorraadkast maar karig gevuld. Krijg ik trek, dan ga ik naar de supermarkt. Die is altijd overvloedig bevoorraad en bovendien zeven dagen per week open. Ik ken het niet anders. Wat betreft informatie denk ik er precies zo over. Met een muisklik heb ik altijd toegang tot alle mogelijke informatie. Daarvoor heb ik de 'uitleenfabriek' niet nodig.( was getekend Stories Guy)
                                               
Deze tekst vond ik op bibliotheek20.ning.com.
Ik heb daar zeer veel intersessante dingen gelezen en wat mij opvalt is dat er toch wel een generatiekloof in gedachten is bij de bibliotheekmedewerkers.
Maar "what's new".
Het is wel belangrijk dat de bibliotheken in gedachten houden dat ze er zijn voor de klanten.
Blijf informatief, educatief en maatschappelijk.
Verder is het belangrijk om met de nieuwe ontwikkelingen mee te gaan.
De filmpjes van Dennis Eijsten zijn een goed voorbeeld van een nieuwe opzet van het bibliotheekgebruik.
Ik ben er wel enthousiast over, zo kunnen we onze lezers nog beter van dienst zijn en behouden.
We moeten dus allemaal naar de "Library School" in 2011.

                                           


2 opmerkingen:

  1. Ik dacht eerst dat je ding 22 vergeten was. Maar dat is dit ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ida bedankt!
    Ik zag door de bomen (dingen) het bos niet meer
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen