23 DINGEN
als je de tocht aanvaardt naar 23 dingen ,
wens dat de weg dan lang mag zijn,
vol wederwaardigheden, vol belevenissen
de woedende virussen hoef je niet te vrezen,
zulke ontmoetingen zul je nooit hebben op je weg
wanneer je denken verheven blijft, verfijnd
de emotie die je hart en lijf beroert.
De woeste virussen zul je niet tegenkomen
wanneer je ze niet in je eigen geest meedraagt,
wanneer je geest hun geen gestalte geeft.
Wens dat de weg dan lang mag zijn
Dat er veel zomermorgens mogen komen
waarop je dankbaar, heel blij
onbekende havens zal binnenvaren:
dat je mag pleisteren in Flickr
om mooie dingen aan te schaffen
van rss feeds, wiki's, Social Bookmarking en You Tube
en opwindende geurstoffen van alle soorten,
opwindende geurstoffen zoveel je krijgen kunt;
dat je talrijke steden via Google Maps aan mag doen
om heel veel van de geleerden op te steken.
Blijf wel denken aan ding 23
Daar aan te komen is je doel,
maar overhaast de reis in geen geval.
't is beter dat die vele jaren duurt en
je pas als oude man/vrouw bij het 23ste ding afmeert,
rijk door wat je onderweg verwierf,
zonder verwachting dat het 23ste ding je rijkdom schenken zal.
23 dingen schonk je de mooie reis.
Bestond het niet, dan was je nooit vertrokken.
Maar meer heeft het je niet te bieden.
En vind je het armzalig, 23 dingen bedroog je niet.
Zo wijs geworden, met zoveel ervaring.
Heb je al wel door waar 23 dingen voor staat.
(Vrij naar K.P. Kavafis 1863- 1933 Ithaka)
Mijn weg er naar toe begon ik wat huiverig, maar mijn scepsis was al gauw verdwenen.
Leuk om het blog te maken en Flickr, eigenlijk alles met foto's vond ik leuk.
Google Maps en You tube waren zeer aan mij besteed, en naar mate ik me meer in alles verdiepte werd ik enthousiaster.
Ik zal dus nooit gaan twitteren of op facebook gaan, maar prima om te weten dat het bestaat en zeker in de toekomst voor de bibliotheken een must om hierop in te haken.
Kortom op 14 oktober zat er een zware last op mijn schouders en nu 4 januari til ik de last met mijn pink.
Leuk om zo bezig te zijn, zeker ook met alle reacties van de collega's. Dat stimuleert ook.
Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg.
23 Dingen was voor mij in ieder geval een eyeopener, met af en toe veel gezucht, maar waar ik veel geleerd heb.
Margriet : Ge-wel-dig ! Wat een prachtige vrije vertaling van je 23dingen reis !
BeantwoordenVerwijderenEn van harte gefeliciteerd !
VAN HARTE GEFELICITEERD.
BeantwoordenVerwijderenLeuk om te lezen dat je steeds enthousiaster werd en dat er met elk ding meer last van je schouder ging en dat het nu op je pink gedragen kan worden. Je gedicht vind ik ook prachtig. Nogmaals proficiat. Je hebt de tocht van de 23 dingen leuk volbracht.
Gefeliciteerd!!! Een mooie afsluiting! Het was mij een genoegen om je te volgen.
BeantwoordenVerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenkijk ik even niet en dan ben je zo maar klaar met alle 23 dingen! Gefeliciteerd!
BeantwoordenVerwijderenWas even nieuwsgierig naar je blog en zie nou: je bent klaar! Te gek Margriet, gefeliciteerd, en wat een supermooie bewerking van het gedicht. Echt gaaf!
BeantwoordenVerwijderenIk heb met plezier door je blogberichten gesurfd en ik vind je afsluiting grandioos!
BeantwoordenVerwijderenGefeliciteerd.
Gefeliciteerd! Je hebt je eindbestemming bereikt met een mooie afsluiting. Ik ben jaloers op je, nog 10 dingen te gaan. Pffff.....
BeantwoordenVerwijderenHeel leuk om je te volgen. Als coach heb ik een makkie gehad aan je! Het lijkt alsof je er doorheen bent gefladderd. Mijn complimenten!
BeantwoordenVerwijderenHallo Margriet,
BeantwoordenVerwijderenGefeliciteerd met het behalen van je eindbestemming van cursus 23 dingen. Geniet ervan.
Gefeliciteerd Margriet. Het was leuk om je blog te lezen en je aanvankelijke scepsis te zien veranderen in enthousiasme.
BeantwoordenVerwijderenGefeliciteerd met het halen van de finish, en met je mooie blog. Mooie foto's, veel illustraties, heel leuk om te bekijken.
BeantwoordenVerwijderenWat een prachtig gedicht, hier heb je vast heel lang over nagedacht. Heb je blogs gelezen en ik vind het echt geweldig hoe je positief bent gebleven! Heb genoten van al je 'illustraties' in je blogs.
BeantwoordenVerwijderenSuper!
Hallo Margriet,
BeantwoordenVerwijderenIk wil je ook van harte feliciteren! Een verfrissende blog heb je! Ik heb ook net een eindevaluatie afgemaakt.