Ik was er ook altijd een beetje huiverig voor, omdat iedereen er veranderingen etc. in kan aanbrengen. (MABEL en FRISO!), dus wat is de waarheid?
Maar na een leuke discussie ben ik om (wie schreef vroeger de encyclopedieen, sociale controle en ga zo nog maar even door)
- E-mail is vluchtig. Het wordt net zo gemakkelijk weggegooid als dat het verstuurd wordt.
- E-mail is gericht op een beperkte groep, niet op de gehele organisatie.
- E-mail is doorzoekbaar, maar vaak heel slecht. Microsoft heeft het bedrijfsleven met lasten van miljoenen opgezadeld door een uiterst trage en onwerkbare zoekfunctie in Outlook te bouwen. Pas met desktop search programma’s is dit beter geworden.
- E-mail verdwijnt als gevolg van bedrijfsregels die stellen dat een mailbox niet groter dan X megabyte mag zijn. Hierbij vergeet de IT-afdeling dat het hebben van drie maanden mail ook betekent dat het bedrijf een geheugen heeft van 3 maanden: Gereguleerd geheugenverlies. .
Afgelopen weekend was mijn broer bij ons en kwamen we op het fenomeen Wiki's (zelf in mijn priveleven slaat 23 dingen toe!!)
Hij werkt bij Deltaloyd op de IT en daar werkt iedereen met Wiki's.
Je wordt ook geacht regelmatig iets toe te voegen aan het hele gebeuren. (net als bij IBM las ik),
zo is er altijd kennisuitwisseling!
Oke, verder zoals velen een emmer en schepje gepakt en naar de zandbak gehobbeld.
Wat rond geneusd en ook nog even bij de wiki OB Deventer gekeken.
Voordelen voor de bibliotheek zijn er zeker, mooie uitvinding!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten