Het is eigenlijk allemaal zo eenvoudig, het zogenaamde ei van Columbus.
Ik heb ooit van Karin Wolf een agenda gekregen om met 5 personen een afspraak te maken.
Toen had ik al zoiets van wauw, dit is super, niet wetende dat het zo makkelijk toepasbaar is.
Op het ogenblik zou ik het heel handig vinden om in mijn priveleven te gebruiken.
Mijn moeder is n.l. net geopereerd aan haar heup (een nieuwe), en ligt nog wel een tijdje in het ziekenhuis/verpleegtehuis. Aangezien zij een grote kennisenkring heeft, wil iedereen op bezoek.
Met het gevolg dat vanochtend 7 man/ vrouw sterk aan haar bed zat.
Wat zou het mooi zijn als we nu, met al haar vrienden/ kennissen en familie, een mapje hadden waarin we onze bezoek konden aangekondigen.
Nu is dit wat te veel gevraagd, aangezien mijn moeder 84 is en haar kennissenkring ook ong. die leeftijd heeft. Volgens mij heeft niemand een computer.
Maar anders... ik had het voorgesteld.
Wij delen met 23 dingen met ons eigen groepje natuurlijk ook al een document, hoe simpel kan het zijn. Kortom volgens mij is dit ideaal.
wat een leuke combinatie van blognaam en foto's. Passend bij je, soms toevallig.....?
BeantwoordenVerwijderenToch nog een cursus mediawijsheid aanbieden in de verzorgingstehuizen zou een oplossing kunnen zijn.
Nee het is handig, maar alleen als iedereen ingewijd is en ook wil, en daar ligt het nog wel eens aan.
succes verder
We hebben al goed in de gaten wat de mogelijkheden zijn met Googledocs denk ik zo!
BeantwoordenVerwijderenVoor jou jammer dat de kennissenkring van je moeder op leeftijd is. Maar wie weet als wij op die leeftijd zijn.....
Als ik de verhalen hoor van jou over je moeder, wordt her nog wel wat met googledocs en haar kennissen. Ze heeft in ieder geval geen gebrek aan bezoek!
BeantwoordenVerwijderenHet zou inderdaad mooi zijn voor onze heupbrekende moeders! Ik kreeg laatst nog een telefoontje van het verpleegtehuis met de vraag om het bezoek wat te spreiden. Een leuk verhaal en een leuk plaatje Margriet!
BeantwoordenVerwijderen