"Bloggen leeft nog, maar de gloriejaren zijn voorbij. De sociale media zijn veel hipper."
Bloggen is niet meer hip. Hoorde je er enkele jaren geleden niet bij als je geen blog had, nu is die functie overgenomen door sociale media als Twitter en Facebook.
De stichting Dutch Bloggies vond het daarom de hoogste tijd om na tien jaar te stoppen met de Nederlandse
"blog- Oscars".
Wat een verdriet, dacht ik dat we hip en trendy waren, ging ik voor de Oscar, nou vergeet het dus maar.
Neemt niet weg dat ik 23 dingen steeds leuker vind en gewoon lekker doorga.
We hebben dezelfde krant: ik heb ook gelezen dat we onze blogs kunnen opzeggen en het Twitter account allemaal maar weer activeren. Dus ook niet via de telefoon, nee met Twitter maken we het helemaal, tweet tweet!
BeantwoordenVerwijderenJa, ik baalde er ook al zo van ! Dacht ik een nieuwe carriere te beginnen door verhaaltjes te bloggen. Mijn Twitteraccount opgezegd en blijkt nu dat ik dit dus net andersom had moeten doen ! Maar ik blijf gewoon schrijven op mijn blog, aan 140 tekens per bericht heb ik echt niet genoeg ...
BeantwoordenVerwijderenIk heb een facebook-, een twitter-, een hyves-, een dizzie-, een flickr- en ik-weet-het-allemaal-niet-meer-welke-andere-account. Kortom: welke account ook hip is, ik ben d'r bij!
BeantwoordenVerwijderenZit aan de ontbijttafel met m'n 12-jarige dochter en zij verbaast zich over het feit dat wij dit nu pas te weten komen. Wist zij aaaaaal laaaaang (al in 2008)
Wat ik ook heb gelezen is dat elke hype 5 jaar duurt, dus wie weet wat er allemaal nog gaat komen.
BeantwoordenVerwijderenWat een leuk stukje heb je geschreven. Ik dacht ook dat ik "op mijn leeftijd" hartstikke "hip en hot" met mijn blog bezig was. Maar gelukkig twitter ik ook nog steeds. Je hebt trouwens ook een site met "hip en hot" : www.hipenhot.nl
BeantwoordenVerwijderenIk vind het geweldig dat je het steeds leuker begint te vinden. Kun je trouwens ook heel goed merken als je jouw blog leest.