zondag 28 november 2010

Kaartfun Ding 15#


Mijn adressen door de jaren heen weergeven op een grotere kaart

Nou fun heb ik gehad. Ik  ben gek op kaartlezen, heb ook  het liefste geen Tom- Tom in de auto en kan i.p.v. een boek lezen, een stratenboek, plattegrond of iets dergelijks gaan bestuderen.
Het schijnt niet vrouwen eigen te zijn maar noem mij maar Margriet- Margriet.
Ik heb een kaartje gemaakt met al mijn adressen waar ik in de loop der jaren (60 inmiddels) heb gewoond.
In bibliotheekgebruik, kan ik alleen maar bedenken om alle adressen van de bibliotheek Noord Veluwe op een leuk kaartje met foto's op de website te zetten.
Maar dat zal iedereen wel bedenken.
Streetvieuw is natuurlijk ook leuk, maar wel een beetje fout ( gluren bij de buren!, big brother ,etc.)
Enfin toch wel bijzonder,weer een leuk DING erbij geleerd.

5 opmerkingen:

  1. Jij hebt ook overal gezeten ! Volgens mij is waar je nu woont dan wel de plek waar je het langst woont ? En dat je zelfs in de bijlmer hebt gewoond ! Wat een verschil dan nu met de Veluwe !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om al die adressen zo weer te geven. Behalve onze gezamenlijke achtergrond in Slotermeer, zie ik dat we ook in Amsterdam Zuid bij elkaar in de buurt hebben gewoond. Ik heb in de Waalstraat gewoond. De Uiterwaardenstraat is om de hoek. Natuurlijk weet je dat Jan Wolkers ook in de Uiterwaardenstraat heeft gewoond.
    Je snel met je dingen. Complimenten!

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn vanuit Slotermeer naar de Waalstraat verhuisd in 1971 en daar heb ik gewoond tot ik het huis uitging in 1979. Wat een toeval. Mijn oma en opa woonden iets verderop in de Waalstraat,die keken zo uit op het huis van Jan Wolkers.

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan. Ik dacht dat ik met mijn 7 keer verhuizen al hoog zat. Maar jij hebt het record gebroken. Daar kan volgens mij geen enkele collega meer bovenuit komen. Ik vraag me nu af wat je leukste plek was waar je gewoond hebt of is dat moeilijk te zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ida vraagt wat mijn leukste plekje (wat wonen betreft) was.
    Ik denk in Huldenberg, maar "Epe mien darpie" is ook oke!
    Misschien als we oud en krakkemikkig zijn (bijna)dat we dan wel weer terug willen naar Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen